Müşteri Sadakatini Artırmak için Churn Yönetimi Stratejileri
Müşteri Churn ve Müşteriyi Elde Tutma Yönetimi
Müşterilerin, bir ürün veya hizmetten ayrılmalarına müşteri churn olarak adlandırılır. Müşteri churn oranları, şirketlerin satışlarındaki önemli düşüşlerin nedenini belirleyebilir. Müşteriyi elde tutma yönetimi, şirketlerin müşterilerini tutmak için kullandıkları stratejilerdir. Bununla birlikte, bu stratejiler arasında müşteriyi memnun etmeyi hedefleyen birkaç temel yaklaşım vardır.
Müşteriyi Memnun Etmeye Yönelik Stratejiler
Birincisi, müşterilere daha fazla değer sunmaktadır. Bu değer, ürün veya hizmet hakkında bilgidir. Özellikle yeni kurulmuş şirketler için bu çok önemlidir. Mümkün olduğunca fazla bilgi vermek, müşterilere gereken desteği sağlamaya yardımcı olur ve onlar memnun kalacaktır. İkinci olarak, satacağa ilişkin geribildirim almaya odaklanmalar gerektiğini söyleyebilirsiniz. Geribildirim toplama; ticari faaliyetlerde neyin doğru neyin yanlıs olduğuna dair netlik sağlayarak, başarmana yardimci olur.
Mali Kaygilar
Son olarak da maliyet avantajlari vardir. Maliyet avantajlarinin amaci; insan kaynagi ve diǧer malzemeleri en uygun sekilde kullanarak maliyetleri azaltmaktirdir. Bir şirketteki insan kaynaǧina yatirdiginiz zamanda artacagina eminseniz bu harika bir seydir! Ayni zamanda ticari faaliyetlerde verimli olmaniza da yardimci olur.
Sonuç
Müsterilerini elde tutma yoneticiligi; bir sirket icindeki mevcut kaynaklari etkin bir sekilde kullanarak musterilere en iyi hizmet sunmaya calismayi hedeflemektedir. Bunu basarmaya yardimci olabilecek temel yaklasimlar arasinda; musterilere daha fazla deger sunmak, geribildirm toplamak ve maliyet avantajlari saglamak bulunmaktadir.
Yorumlar
Yorum Gönder